conductor / Elias GRANDY<Chief Conductor, from April 2025>
soprano* / Saki NAKAE
BEETHOVEN | Symphony No.6 in F major, op.68, "Pastorale" |
---|---|
J. STRAUSS II | Roses from the South, op.388 |
J. STRAUSS II | Mein Herr Marquis from "Die Fledermaus"* |
J. STRAUSS II | Pizzicato Polka(composed with Josef Strauss) |
J. STRAUSS II | Voices of Spring, op.410* |
J. STRAUSS II | Tritsch-Tratsch-Polka, op.214 |
J. STRAUSS II | Spiel' ich die Unschuld vom Lande from "Die Fledermaus"* |
J. STRAUSS II | On the Beautiful Blue Danube, op.314 |
【Single Tickets】on sale from 10am on Sunday, June 8 (Sakkyo members from 10am on June 4). 【A set of Four Tickets】on sale starting from 10am on February 15, 2025(Sakkyo Members from 10am on Wednesday, February 5.) This is a series of concerts held in Kitara starting at 2pm.(Join us from 1:45pm for Pre-concert Talk)
札幌交響楽団首席指揮者に2025年4月に就任。 オペラとコンサートの双方において情熱的で気迫ある音楽解釈に定評があり、繊細な情感を把握することによる豊かな音楽作り、並外れた正確さと音楽の深みで高く評価されている指揮者。これまでに、ウィーン響、フランクフルト放送響、ザールブリュッケン・カイザースラウテルン・ドイツ放送フィル、モンテカルロ・フィル、トゥールーズ・キャピトル国立管、ベルギー国立管、ノルウェー放送管、ユタ響等のオーケストラや、ドレスデン・ゼンパーオーパー、ミネソタ歌劇場、フランクフルト歌劇場、エッセン劇場等の歌劇場に、日本では読売日本響、大阪フィル、京都市響、オーケストラアンサンブル金沢、東京二期会オペラ劇場などに客演し成功を重ねてきた。 ドイツ人と日本人の両親のもとミュンヘンに生まれ、バーゼル、ミュンヘン、ベルリンで指揮とチェロ、音楽理論を学ぶ。バイエルン放送響とコーミッシェ・オーパー・ベルリンのチェリストを経て、ダルムシュタット歌劇場常任指揮者として指揮者のキャリアをスタート。2015年、第7回ゲオルグ・ショルティ国際指揮者コンクール最高位(1位なし第2位)を獲得。2015~23年、ハイデルベルク歌劇場およびハイデルベルク・フィルハーモニー管弦楽団の音楽監督を務め、思慮深く革新的なプログラミングで注目を集めドイツ有数の音楽拠点としての名声を高める活躍をみせた。 札幌交響楽団とは、2020年1月に札幌文化芸術劇場hitaruにてオペラ「カルメン」を指揮して初共演。以来、定期演奏会、道内公演ツアーなど共演を重ねてきた。また、アカデミー生として過去2度参加した国際教育音楽祭PMF札幌に、2024年客演指揮者としてPMFオーケストラを指揮、札幌、北海道の音楽界を牽引する指揮者としての存在感を示した。
北海道上川郡鷹栖町出身。北海道教育大学岩見沢校芸術課程音楽コース声楽専攻卒業。東京藝術大学修士課程音楽研究科声楽専攻独唱科、同大学院博士後期課程を修了。在学時、ハンス・アイスラーの歌曲を研究し、大学院アカンサス賞受賞。三菱地所賞受賞。第 14 回日本モーツァルト音楽コンクール声楽部門第2位。第 78 回日本音楽コンクールオペラ部門にて入選。第 12 回 中田喜直記念コンクールにて大賞を受賞。第25回ハイメス音楽コンクールにて声楽部門第1位。第3回ジュリアード音楽院コンクール第 1 位。第11回東京音楽コンクール声楽部門第3位。オペラでは、モーツァルト作曲『ドン・ジョヴァンニ』ドンナ・アンナ役、『コジ・ファン・トゥッテ』フィオルディリージ役、『魔笛』夜の女王役。ドニゼッティ作曲『ランメルモールのルチア』ルチア役、プッチーニ作曲『ラ・ボエーム』ムゼッタ役、ヴェルディ作曲『リゴレット』ジルダ役、ビゼー作曲『カルメン』ミカエラ役などを演じる。また宗教曲では、モーツァルト作曲『ハ短調ミサ』、『レクイエム』。ベートーヴェン作曲『交響曲第九番』、『ミサ・ソレムニス』。メンデルスゾーン作曲『エリア』。フォーレ作曲『レクイエム』。マーラー作曲『千人の交響曲』。カール・オルフ作曲『カルミナ・ブラーナ』などのソリストの他、シェーンベルク作曲の『月に憑かれたピエロ』などの室内楽のソプラノソロを務める。札幌交響楽団、仙台フィルハーモニー管弦楽団、山形交響楽団、群馬交響楽団、読売日本交響楽団、新日本フィルハーモニー交響楽団、東京フィルハーモニー交響楽団、東京シティ・フィルハーモニック管弦楽団、神奈川フィルハーモニー管弦楽団、オーケストラアンサンブル金沢、神戸室内管弦楽団、名古屋フィルハーモニー交響楽団、オーケストラ・リベラクラシカ、バッハ・コレギウム・ジャパン、アンサンブルバランスシュトットガルト、チェコスロヴァキア・プラハ室内管弦楽団などのオーケストラと共演。第27回 道銀芸術文化奨励賞受賞。モーツァルトのコンサートアリアを歌った鈴木 秀美指揮の初のライブ録音CDが2018年、特選盤に選出されている。2019年より北海道上川郡鷹栖町ふるさと応援大使としても活動をしている。
Ticket Sale | From Sunday, June 8, 2025 Member Precedent Release : Wednesday, June 4, 2025 |
---|---|
Ticket |
(SS)¥5,500
(S)¥4,500
(A)¥3,000
U25 (A) 1,000 yen 【On the concert day SS~A each plus 500 yen(except for U25)】 ※U25 for the fiscal 2025 is for those who born on year 2000 or younger ※Preschoolers cannot attend this concert. ※Sakkyo members can purchase with 500 yen discount for SS and S single tickets. ※Ticket Offices:Kitara Ticket Center, Doshin Playguide, Citizen Community Plaza Ticket Center, Lawson Tickets, Ticket PIA, and Seicomart ※Seats can be selected at Lawson Ticket only from one day after, from the midnight of the ticket sale starting date. ●Babysit service (paid service with reservation) Call Sapporo Sitter Service 011-281-0511 ≪Babysit service during the concert (Japanese only)≫ ≪Door opens 40 minutes before the start of each concert≫ ※There is no intermission for this concert. ※Kindly aware that we may reject seating to the designated seat on your ticket for the late arrival. ※Program may change. There will be no refund of tickets unless cancelled by force majeures. |
Online Booking | |
Organizer | Sapporo Symphony Orchestra, and Hokkaido Shimbun |
Inquiry | Sapporo Symphony Orchestra +81(0)11-520-1771 |